גבר נשי: איך להיות נאמן לעצמי, מבלי לפחד?

Getting your Trinity Audio player ready...
זמן קריאה: 3 דקות

אחד הביטויים שמשויכים כמעט באופן טבעי לגבריות הוא אומץ. יש לשער, שאם אתה רגיל לתגובות שליליות מהחברה, שמשתמשות במגדר הנשי כדבר שלילי, רובן מכוונות להגיד שאתה גם גבר נשי, פחדן וחלש. אם שרדת את המתקפה החברתית עד היום, ברור שהצלחת לשמור על עצמך וטוב שכך.

בשביל להיות אדם שלם, אין חשיבות למגדר, אלא למשמעות שאתה נותן למימוש החיים שלך. אומץ, היא תכונה אוניברסלית וחשובה. הייחוס שלה לגבריות, מקטין במידה רבה את המשמעות שלה. נשים ניחנות באומץ, בדיוק כמו גברים. מה שמייחד את האדם, הוא השימוש שנעשה בתכונה זו, או אחרת.

שימוש במונח "גבר נשי" כשלילי, הוא במידה רבה פרדוקסלי. איך היית מרגיש, כשהביטוי מתייחס למשל לאמא שלך באופן שלילי, רק על פי המגדר שלה ולא על פי מי שהיא? או באותה המידה, כלפי הבת שלך, כלפי אחותך, או כלפי בת הזוג שלך?

גבר שבולט ב"תכונות נשיות" הוא גבר לכל דבר. אבל, החברה מפעילה עליו סנקציות חברתיות, בגלל הבולטות של תכונות אלה. למעשה, אפשר היה להגיד, שמדובר בגבר גברי יותר, מאחר והוא מסוגל לבטא קשת רבה יותר של עצמו. ביטויים, שרוב הגברים מתקשים לבטא. מה שעצוב הוא, שבמקום לקבל פרסים, הוא מקבל תגובות קשות.

מספר תכונות שנחשבות "לא גבריות"

מה הן תכונות לא טיפוסיות לגברים בארץ והאם הן אלה שאתה לא אוהב בעצמך? יש לשער שמה שאתה מתקשה לאהוב, הוא שילוב של תכונות "גבריות" ושל תכונות "נשיות". יכול להיות שמה שהחברה תייגה בך כ"נשי" או כ"לא גברי", באופן טבעי הרגיש לך קשה וגם לא נעים.

הימנעות ממשחקי כדור – הרבה גברים מקבלים מסרים מהסביבה כבר בגילאים צעירים. ילד שמוזמן לשחק כדורגל ובמעדיף ללכת לקרוא ספר לבד, יקבל על כך סנקציה. אם הוא יבחר למשל להצטרף למקהלת בית הספר במקום לנבחרת כדור הסל. הסנקציה קרוב לוודאי תהיה קשה יותר כולל תיוג על בחירה נשית ו/או נטייה מינית, כלומר הומו, דבר שנחשב בהקשר הזה רע ולא גברי.

ביטוי רגשי – גבר שמבטא את הרגשות באופן משוחרר וטבעי, הדבר יכול להיתפס כמשהו חריג למגדר. כתכונה נשית, שמשמעותה היא שלילית. במילים אחרות, יכולת טובה ומעלה של ביטוי רגשי, עלול לאיים על הביטוי הגברי. כתוצאה מכך, האיכות נשפטת כמגרעה, בגלל האיום על התכונה הגברית.

ניהול משק הבית – גבר שמתמקם במערכת יחסים בעמדה ההיסטורית הנשית, של ניהול משק הבית וטיפול בילדים, מתברג בקלות לסטראוטיפ שהוא לא גברי ביסודו. נכון, שכיום יש יותר גברים שנמצאים במשבצת הזו ולא מתויגים כך. אבל וזה אבל גדול, נדרש אומץ רב וגם נחרצות, להיכנס לתפקיד הנשי המקובל.

ביטוי עדין של דיבור ושל תנועות גוף – אינטונציה, מחוות גוף ושפת גוף "עדינה", נחשבות לא גבריות. גברים נענשים כמעט באופן מידי על ביטויים לא מילויים, שנחשבים נשיים. המוח מגיב במהירות הבזק לגירוי שמאיים על המרחב הגברי. לכן, התגובות לרוב הן קשות ופוגעות.

כמה רעיונות, איך למנף את היתרונות שלך

נראות ובולטות – החדשות הטובות הן שאתה לא כמו כולם. אתה יכול להשקיע בלימוד הייחודיות שלך בנוף הגברי ולמנף את התכונות שרוב הגברים בוחרים להסתיר. שים לב, שכל התכונות שלימדו אותך להסתיר, הן בעלות משמעות עצומה בחיי החברה, בחיי המשפחה ובחיים האישיים.

ביטוי רגשי – זו אחת היכולות המורכבות בקיום האנושי. יש לנו מנעד עצום של ביטוי רגשי. גם כשהוא מצומצם עד כמעט בלתי מורגש, הוא יכול להיות עוצמתי. אתה יכול לפתח את הביטוי הרגשי שלך לרמות שטרם הכרת. להיות אלוף העולם בביטוי רגשי, דבר שייתן לך יתרון עצום, בכל מערכת יחסים בחייך.

תחביב לא שגרתי – אני ממליץ לשדרג את התחביב ה"נשי" שאתה אוהב, להעמיק ולהיות מאסטר בתחום. תוכל להיות גבר מעניין, פורץ דרך, אמיץ וחדשני. במקביל, תוכל הפעם ליהנות מהתחביב וגם להרגיש רוח גבית מהסביבה.

קירבה ל"חשיבה נשית" – יכולה להוות כלי משובח לבניית מערכות יחסים זוגיות, חבריות, בעבודה ובמשפחה. הן גברים והן נשים, יאהבו את היכולות שתביא למערכות היחסים. למשל ביחסי עבודה, תוכל להבין את כל הצדדים ולהתחבר לתפיסות הגבריות ולתפיסות הנשיות. העצמת היכולת לחשוב מחוץ לקופסה הגברית, מהווה מקפצה באינטראקציות בסביבה העסקית.

להיות החברה הכי טובה – הוא תפקיד אטרקטיבי עבור נשים. גבר שיכול להיות ידיד וחבר בגובה העיניים, הוא מצרך נדיר ומבוקש. גבר שיכול להמריא בשיחות לעומק, מבלי לחשוש להיות רגיש, אמיתי ורך. תוכל להעשיר את העולם שלך ושל ידידות פוטנציאליות שיזכו לחוות גבריות אחרת. גבריות רגישה, רכה וקשובה.

דילוג לתוכן