תהליך גירושים עם ילדים

שומרים על הילדים בגירושים

החלטתם להיפרד, סיימתם בשלב זה להתלבט בשאלה. כעת ניצב אתגר, אולי החשוב מכולם: כיצד לשמור על איכות החיים של הילדים במהלך הפרידה. בטיפול הממוקד בשמירה על הילדים במהלך הגירושין, המוקד יהיה לאורך כל הטיפול הילדים.

נעסוק בשאלה מה לספר להם על הפרידה, באיזה עיתוי, מי יספר: ביחד ו/או לחוד? זוגות רבים מופעלים בקבלת ההחלטות משיקולים של חרדה למצב הכלכלי לאחר הגירושין. נכון שגירושין הם כנראה הדבר היקר (כלכלית) ביותר, אבל ניתן בטיפול הממוקד בילדים לקבל החלטות שקודם כל יאפשרו לילדים לשמור עד כמה שניתן על יציבות כלכלית. מתוך כך, שני ההורים יצליחו להגיע להחלטות שגם שומרות על מצבם הכלכלי הטוב של כל הורה. זאת, מאחר שאם מצבו הכלכלי של ההורה טוב, כך גם מצבם הכלכלי של הילדים.

באמצעות טיפול זוגי הממוקד בפרידה המיטיבה עם הילדים, תוכלו לבחון מה הכי נכון עבור הילדים שלכם, מבלי להיות מושפעים בשלב זה מגורמים שהאינטרסים שלהם הם זרים לילדיכם כגון מגשרים, עורכי דין ושופטים.

מניסיוני, זוגות שמשקיעים את מירב המאמצים בטיפול ובאמצעותו חושבים, מתבלטים ומעלים אלטרנטיבות. בסופו של דבר אתם ההורים מקבלים את ההחלטות בעצמכם מצליחים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר. אין אף גורם, המכיר את ילדיכם טוב יותר מכם ואין אף אדם, כנראה, שאוהב אותם יותר. מתוך נקודת המוצא שלי, אתם, ההורים הינכם בעלי הניסיון והידע הטובים ביותר לטובת ילדיכם. בטיפול תוכלו להבנות את מבנה הפרידה על הצד הטוב ביותר עבור הילדים שלכם.

תוכלו להגיע להבנות למשל היכן להתגורר, להפעיל שיקול דעת מה המרחק הסביר ממסגרות הלימוד ומהבית של כל הורה. תוכלו לחשוב מה הם זמני השהות המתאימים עבור כל אחד מהילדים. תוכלו להתלבט לגבי טיפולים רגשיים לילדים במהלך הפרידה. אני מזמין אתכם להיפרד, אולי כמו שיצרתם את הזוגיות. מתוך אהבה משותפת לילדים, מתוך הערכה וכבוד להורות שלכם, מתוך הרצון המשותף שלילדים יהיה הכי טוב שרק תוכלו לאפשר להם בכל תחום. להיפרד מתוך תקווה שתוכלו להמשיך ולשמש להם מקום בטוח של הורות משותפת, תוך קבלת החלטות התואמות את הצרכים ואת היכולות של הילדים. את ההחלטות תממשו באמצעות העברת מסרים משותפים. מסרים שלא יאפשרו לילדים להתבלבל ולהגיע חלילה לקונפליקט נאמנויות.

מניסיוני, טיפול זוגי העוסק בפרידה, מאפשר לכם ההורים להרגיש שעשיעתם את המיטב עבור הילדים. כך, תוכלו במצפון שקט ולאחר חשיבה מעמיקה לשתף את הילדים בתהליכי הפרידה. להיות קשובים לקולות השונים שהם מעלים. את הקולות חשוב להביא לטיפול ולעבד אותם, עד שתוכלו לתת מענה ברור ותואם לתהליכי השינוי, הקשים כל כך עבור הילדים.

תהליכים, אותם יזמתם מתוך הבנה שהפרידה היא הדבר הכי נכון, עבורכם ועבור הילדים. הטיפול יכול ללוות את המשפחה שהופכת עבור הילדים ל"משפחה בשני חלקים", להוות מעין מעבדה בו נוכל להעלות את הקשיים של הילדים, ללמוד מהם, לשנות ולהתאים את ההחלטות כך שהן תהיינה מתאימות בכל רגע נתון. המטרות החשובות ביותר הן לאפשר לילדים לשמור על הילדות שלהם ולקבל החלטות בהתאם לטובת הילדים בטווח המיידי, הקצר והארוך.

סוגי טיפולים

טיפול זוגי

טיפול משפחות

טיפול פרטני

זוגיות לה"טבית

פגיעות מיניות

דילוג לתוכן