אתה בן 30+ ומרגיש לבד?

זמן קריאה: 3 דקות

איך תוכל להכיר חברים חדשים?

יכול להיות שגילית שאתה בן 30+ בלי חברים מעניינים ומשמעותיים? ששמת לב, שלמעשה אתה לא מצליח למצוא בין אנשי הקשר שלך, אף אחד שבא לך לצאת איתו להעביר את הערב בסבבה? יש לשער שאתה לא לבד במציאות הזו. מצב בו לאחר גיל 30, באופן טבעי הצרכים האישיים וסדרי העדיפויות  שלך ושל החברים, משתנים.

גילאי ה-20-30 מתאפיינים במאמץ, לצאת מגיל ההתבגרות לבגרות אישית. למעשה, מדובר בעשור, שהאתגר ההתפתחותי העיקרי שלו הוא, יציאה מתלות לעצמאות. האתגר מתבטא באופן הבולט ביותר, ביצירת חיים נפרדים מבית ההורים בהיבט של המגורים, בהיבט הכלכלי ובהיבט של היחסים איתם.

שינוי משמעותי ופחות בולט, הוא בחיי החברה. בגיל ההתבגרות, עיקר חיי החברה מתאפיינים בחבורות שמתחלפות עם הגיל ועם המעבר בין המסגרות החינוכיות. לאחר יציאה מהמסגרות של ביה"ס ושל הצבא, החיים החברתיים משתנים. למעשה, העשור השלישי, מתאפיין ביצירת נפרדות במסגרות החברתיות, כך שכל אחד מוצא בסופו של דבר את החברים שלו, או שהוא נשאר די לבד.

מה הקושי החברתי מעל גיל 30?

גילאי 30-40, מתאפיינים בעיצוב הזהות האישית, התמודדות עם עצמאות כלכלית ועם שאלות סביב הקמת משפחה וכניסה להורות. למעשה, המעבר לעשור הרביעי מעלה ציפיות מהחברה לעצמאות מלאה שכוללת בין השאר פרנסה, השכלה, זוגיות, הורות וחיי חברה.

בפועל, כל אחד עובר תהליך שונה ומוצא את עצמו מעל גיל שלושים, במצב אישי מול הציפיות החברתיות. יכול להיות שאתה מתלבט עכשיו, אם זוגיות בכלל מתאימה לך וכניסה להורות כלל לא מעסיקה אותך. יכול להיות שיש לך כבר שני ילדים קטנים, משכנתא ואתה לא זוכר מתי פגשת חבר, סתם כי בא לך.

הקושי העיקרי הוא, שכל אחד מהחברים מתקופות בית הספר, הצבא והלימודים, מתפתח בדרך שונה ובקצב אחר. הביטוי בפועל בגילאי 30+, הוא צמצום במספר האנשים איתם יש קשרים חברתיים ובהפחתה של מינון המפגשים בפועל. כתוצאה מכך, התפרקות ה"חבורות" מאלצת כל אחד להתאמץ בשביל להצליח לייצר ולשמור על חברים משמעותיים.

 

איזה סוג של חברים מתאים לי?

אחת השאלות הקשות היא להבין מה הם הקשרים שהיית רוצה היום. יש לשער שמצאת את עצמך בלי חברים שאתה רוצה להיות איתם, בגלל שהשתנית. אתה לא אותו האדם שהיית בגיל עשרים ועברת הרבה מאוד שינויים עם עצמך מאז. אם בגיל עשרים היית עדיין בסוף גיל ההתבגרות, היום כשאתה מעל גיל שלושים אתה אדם בוגר.

עיקר תשומת הלב בקשרים החברתיים עד סביבות גיל שלושים, מתמקדת בחברה מסביב ופחות ביחסים של אחד על אחד. בבגרות, החברות מושתת על עניין, על האופי ועל הערך המוסף שהחברות יכולה לתת. במילים אחרות, אם תצליח לעשות תהליך של חשבון נפש, מה הצורך שלך מיחסי חברות, יהיה לך ביד חצי פתרון לבעיה.

נסה לברר מה אתה יכול לתת לחבר פוטנציאלי. מה יש בך שהוא מיוחד ומעניין. מה הם התחומים בהם אתה מושקע וכשאתה מדבר עליהם, יש לך ברק בעיניים. נסה לחשוב אילו פעילויות אתה רוצה לעשות עם חבר, אבל אתה נמנע מלעשות אותן. בתחום הרגשי, חשוב מה היית רוצה לשתף עם חבר קרוב, שאתה מסתובב איתו לבד בתוכך? אלו מספר דוגמאות שיכולות לעזור לך למפות את הצרכים שלך, מחברות.

איך אפשר להכיר חברים חדשים?

להכיר חבר או חברים חדשים, זה אומר להיות קצת בעולם הדייטים. יש כאן עולם שמעלה פחד מדחייה, מזלזול ומהעצמת תחושות הבדידות. נכון, אין טינדר לחברויות וחבל שכך. אבל זה לא אומר שאין דרכים ליזום, להתנסות, להתאכזב וגם להצליח למצוא חברויות מוצלחות.

אחת הדרכים היא להתחבר למסגרות קיימות, סביב עיסוק מסוים. זה יכול להיות להצטרף לחבורה של טיולי ג'יפים, להצטרף למעגל גברים שמושתת על שיחות, להצטרף לקבוצת כדורגל בשכונה, או לקורס באומנויות לחימה. היתרון בהצטרפות למסגרת קיימת, שאפשר להישען עליה ולחפש חברים פוטנציאליים, תוך כדי הפעילות. זאת, מבלי להסתכן מדחייה באופן ישיר.

דרכים נוספות הן יותר ישירות. כלומר, ליידע את הסביבה שאתה מחפש להכיר אנשים מעניינים. אפשר להסביר את הבקשה בצורה פשוטה, בכך שעברת הרבה שינויים ולכן אתה רוצה למצוא עניין חדש ואתגר. יש קבוצות ברשתות החברתיות שבנויות על הצורך במציאת חברים חדשים.

בסופו של דבר, מה שיאפשר לך להכיר חברים חדשים, הוא הבנה מה הם הצרכים הרגשיים שלך. לצאת מאזור הנוחות ולקחת סיכון שתחווה מידי פעם תחושות של דחייה ושל זלזול. מצד שני, כשתצא מאזור הנוחות, תוכל גם להרגיש טוב מעצם התעוזה עצמה. יש לשער, שאז תפגוש חבר אחד לפחות, שיענה על הצרכים הרגשיים שלך.

דילוג לתוכן