מיניות בגיל 60: מסע של חיבור ושל גילוי עצמי

Getting your Trinity Audio player ready...
זמן קריאה: 3 דקות

מיניות היא חלק אינטגרלי מהחיים. בכל גיל, למיניות יש גוונים וצלילים שמאפיינים אותה. לכן, גם בגיל 60 ומעלה, למיניות יש תפקיד ומקום חשוב באיכות החיים, בתפיסה העצמית ובמערכות יחסים. החשוד המיידי בנושא הוא, התפקוד המיני בגיל 60, אבל הוא לא המרכזי.

העניין המרכזי הוא, של מגוון שינויים, שמתרחשים לקראת עידן זה בחיים. עידן של תפיסת עולם בוגרת ושל ניסיון החיים שנצבר. עידן של  שינויים בסדרי העדיפויות, של שינויים במבנה המשפחתי והחברתי ושל שינויים פיסיולוגיים.

השינויים הפיסיולוגיים הם לרוב טבעיים ויש לעולם הרפואה והרפואה המשלימה שלל פתרונות ועזרים. מהפיכת הוויאגרה ודומותיה, חוללה מהפיכה בתחום. ישנו ידע רפואי רב ונגיש. עם קצת מבוכה, אפשר לקבל עזרה מקצועית הן לגברים והן לנשים.

מול כל אלה ואחרים, נוצר אתגר לגלות ולהבין את מכלול השינויים, בשביל למצות את הפוטנציאל הרצוי מהמיניות ומחיי המין.

תהליך של הבנת המיניות האישית

כאמור, ככל שהגיל עולה, כך מתרחשים באופן טבעי, שינויים פיסיולוגיים, מנטליים ורגשיים. יחד עם זאת, שינויים אלה לא בהכרח מפחיתים, או מעלימים את התשוקה ואת התפקוד המיני בגיל 60 ומעלה. אנשים רבים ממשיכים בפעילות מינית בגילאים אלה, אבל באופן שונה מהעבר.

אני מציע תהליך, שיעזור לך לבנות את המהלך הבא של חיי המין שלך. התהליך הוא חקירה והבנה של העולם המיני שלך. גילוי החסמים שלא איפשרו לך אפילו לדמיין את המיניות באופן מלא. לנסות ולגבש את "האני המיני האמיתי", כך שהמיניות תהיה טבעית, שלמה ונעימה.

קל להתבונן על השינויים דרך הקצוות. למשל, גילוי המיניות בגיל ההתבגרות, לעומת תפיסת מיניות מגובשת נאמר בגילאי ה-40. בגילאי 60 ומעלה, חקירת המיניות האישית היא בוגרת ומתבססת על ניסיון חיים משמעותי.

נדבך חשוב בהבנה של המיניות שלך, היא לנסות ולהתעלם, עד כמה שניתן, מהמוסכמות ומההגבלות החברתיות. להתייחס לעצמך בלי שיפוטיות ועם כמה שאפשר ללא מחסומים. לאפשר לך לדמיין, לפנטז ולהתחבר למה שמעורר ונעים לך. כמה שיותר פשוט, כמה שיותר טבעי וזורם.

כשהמיניות שלך, בתהליך החקירה שלך עם עצמך תרגיש נוחה, הגעת ליעד. הלמידה הזו, תוכל לעזור לך לבטא את המיניות בתוך התנסויות ביחסי מין וגם בשיתוף הפרטנר/ית מה נכון לך ולאן מכוונות השאיפות שלך בקיום ובתדירות יחסי המין.

תפקיד המיניות בחיים

המיניות היא מרכיב ליבה, בזהות שלנו. מרכיב זה בזהות האישית, משפיע על האופן בו אנו תופסים את עצמנו ואת העולם סביבנו. מיניות בגיל 60, יכולה להיות מקור להנאה, לגילוי עצמי ולחיבור. היא גם יכולה להיות מנוף לשיפור איכות החיים ולשביעות הרצון מהם.

באופן טבעי, כולנו עוברים שינויים רגשיים וגם שינויים בסדרי העדיפויות שלנו סביב המיניות. אירועי חיים כמו גירושים, מוות של בן/בת זוג, השקעה בקריירה, התמקדות בגידול ילדים ויציאה לפנסיה. אלה ואחרים יכולים ליצור השפעה רגשית על תפקיד ועל מקום המיניות בחיים.

כמובן ששינויים פיסיולוגיים טבעיים וגם מצבים אקוטיים במובן הגופני למשל נכות מסוגים שונים, משפיעים גם באופן רגשי על המיניות. לפעמים, משברים על רקע פיסיולוגי כמו תאונות דרכים ופציעה בשירות צבאי, יכולים להוביל לתהליכי השקעה במיניות ותיעדוף שלה גבוה בסדר החשיבות.

חקירה של תפקיד המיניות בשלב זה של החיים, יכולה לשפר מאוד את שביעות הרצון שלך מהחיים. כשהתחושה תהיה שהגעת להבנה על המקום של המיניות בחייך, המיניות והביטויים שלה יגיעו בטבעיות.  

זו הזדמנות למצוא דרכים חדשות לבטא אינטימיות רגשית וגם מגע גופני מהנה. זו גם הזדמנות לשפר את הערך העצמי, באמצעות השלמה וקבלה של המיניות הנוכחית. יש לשער, שהיא תהיה בעלת גוון ואופי שונה מזו שהייתה לך בתחילת חייך הבוגרים.

יצירה ושימור של חיי מין בגיל זה, יכולים להתממש באמצעות אימוץ כלים של תקשורת ישירה על חשקים מיניים, ביטויים שונים של המיניות, תדירות קיום יחסי המין ושל השפה המינית הייחודית שלך.

מימוש המיניות בגיל 60+

אני ממליץ לאמץ כלל אצבע.  להשתמש בתקשורת של כנות, ישירות ועדינות. בשלב זה של החיים, חשוב להביא לקידמת הבמה את החלקים שלך שיוצרים קירבה ואמון. הדבר נכון גם ליחסים של עשרות שנים עם בן/בת זוג.

כלל האצבע השני הוא לא לוותר על עצמך. במילים אחרות, להיזכר מה חשוב לך. מה מענג אותך ואיזו שפה מינית מתאימה לך. להיזכר מה הקצב שלך, מה התדירות שנכונה עבורך ומה הם סדרי העדיפויות שנכונים לך.

קל מאוד להיקלע להימנעות מתחושות לא נעימות, ממבוכה ומבושה. יוזמה היא כלי לשמור על תחושות של חיות, תשוקה, עונג ומימוש. ככל שיתאפשר לך ליזום, גם בזוגיות ארוכת טווח, יציאה לדייטים, להזמין לשוחח על מיניות וגם לקיום של יחסי מין, כך קרוב לוודאי התחושה האישית תהיה גבוהה יותר.

דילוג לתוכן