איך למצוא אהבה

Getting your Trinity Audio player ready...
זמן קריאה: 3 דקות

פעם, בארץ רחוקה האהבה חיפשה אהבה. בארץ הרחוקה והנידחת, לא היו אפליקציות להיכרויות כמו טינדר ואוקייקיופיד למשל וגם לא פרסומות. היא הייתה כל כך שקועה בחיפוש, שהמחשבה היחידה שעברה לה בראש הייתה השאלה: איך למצוא אהבה?

פתחה האהבה, קופסת שימורי אוויר פסגות, כל פעם שהייתה עצובה. היום, חשבה לעצמה, אפתח שימורי אוויר פסגות ואשאף אותו עמוק, עמוק. בעודה חושבת, עבר מר ייאוש וזרק לעברה כהרגלו: "את תמיד תקועה בעצמך, מה כבר חשבת שיקרה?"

מר ייאוש, מר כלענה ומפזר ערפל סמיך סביבו. אהבה, התבוננה בו והחליטה לחצות את הקווים ולראות מעבר לערפל. היא שאפה מלוא ריאותיה את אוויר הפסגות ולפתע, התמלאה. היא ראתה את מר ייאוש, מבכה על מר גורלו, בעודו יושב על סלע חשוף.

בצווארו, התנפחו מספר ורידים, כשהוא חש את אהבה מישירה מבט לעברו. בעודו נמס ממבוכה, אהבה, התאהבה לרגע. לראשונה בחייה. היא ראתה את מר ייאוש, במופע הטבעי שלו. צנוע, ביישן וגם חתיך הורס.

מר ייאוש טבע בחוסר אונים ובחוסר יכולת לזוז. מבוכה היא בלתי נסבלת עבורו. הוא קפא במקום והביט בפחד באהבה, המתקרבת לעברו. "אפשר לשבת לידך?", שאלה אהבה. "כן", השיב. אהבה הישירה מבט לעבר עיניו של מר ייאוש ולחשה מרוב בושה: "אני רוצה להכיר אותך. אפשר"?

אהבה הרגישה פחד שממלא את חלל הבטן ועולה לצוואר. מעולם, היא לא הייתה ספונטנית וחסרת מעצורים. מר ייאוש, הוציא אותה מאזור הנוחות. הוא הניח את הפגיעות שלו, כמעט בתוך כפות ידיה. אהבה, מעולם לא פגשה ייאוש במצב של פגיעות ורוך.

כך, במפגש עם מר ייאוש ועם רגע של רכות ופגיעות שהוא מצא את עצמו נקלע אליהן, מצאה אהבה, אהבה. כך, בישירות, אוטנטיות וברגישות שהפגינה אהבה, מר ייאוש חדל לרגע להתמרמר על מר גורלו. ליבו נפתח והוא התמלא אהבה לאהבה.

אוטנטיות היא המפתח ללב

מאמצים אין סופיים, מושקעים בשביל "לעבור מסך". למעשה, מאמצים אלה, בסופו של דבר גובים מחיר גבוה ואינם משתלמים. אם השקעת מחשבה, כסף ומאמצים להיראות ולהישמע באופן מסוים, יש לשער שהם היו לשווא.

חשבת מה להגיד, איך ומתי. שברת את הראש מה ללבוש כדי ליצור רושם ולהעביר מסר. בסופו של דבר, האמת תתגלה. לאחר ה"הופעה והרושם", ישקע האבק ולא יתאפשר לך לאורך זמן להכין מראש את המסרים ואת האופן בו הם עוברים.

חשבת מה מקרב אותך, במהלך דייט ו/או התבוננות בפרופיל? מה יגרום לך לצאת מאזור הנוחות, להשקיע זמן, כסף ואפשרות להרגיש רע לאחר פגישה? האם זו רק תמונת הפרופיל, או גם הטקסט שמצורף אליה? כל תשובה היא נכונה, זה המפתח.

המפתח אל הלב, הוא לב פתוח, ישר ואמיתי. הדבר החשוב ביותר להביא איתך לדייט ראשון, הוא את עצמך. ללא שכבות כיסוי, ללא מילים גבוהות שהן לא שלך וללא ניסיונות להיות "משהו טוב יותר ממך".

כמו מר ייאוש, שלרגע מצא את עצמו גלוי כפי שהוא, אהבה פשוט התאהבה. היא ראתה את מר ייאוש, בלי מסיכות ובלי ניסיונות להסתובב בעולם, להסתיר את הפנימיות שלו. אהבה, נחשפה למר ייאוש האנושי והפשוט.

היא יכלה לראות את הורידים המתנפחים בצוואר. היא יכלה לראות את הבעות הפנים, שמבטאות רגש אמיתי. היא זכתה לראות גם את מראה פניו וגילתה שמר ייאוש מושך אותה. למעשה הוא בעיניה חתיך הורס.

אהבה הייתה עסוקה ב"איך למצוא אהבה". במילים אחרות, היא לא העלתה בדעתה שמי שהיא ומה שיש לה להגיד הם כל מה שהיא צריכה בשביל לפתוח צוהר לעולם שלה. היא לא האמינה, שלהיות אוטנטית, זו בכלל אפשרות.

איך להעז לחשוף את הפגיעות?

הדבר שכנראה הכי מפחיד ונתפס כמסוכן ביותר בעולם ההיכרויות הוא, להיתפס בפגיעות. איך אפשר להפגין פגיעות, אם אין ביטחון שלא יהיה בה ניצול ו/או שימוש לרעה?

יש לשער, שיצא לך להיות בדייט ולהרגיש שלרגע לא הצלחת להשתמש בהגנות שלך ונחשפת. מה זכור לך מהרגע הזה? כמה הוא נתפס מסוכן? מה היית צריך לעשות בשביל להרגיש שוב ביטחון ושליטה בסיטואציה?

מר ייאוש, חי את חייו מתוך ניסיון חיים שהעולם לא בטוח. רוב הפעמים בהם הפגיעות שלו נחשפה, הוא חווה שימוש לרעה במידע, ניצול, השפלה וחוסר אונים. מר ייאוש, היה אדם אופטימי. הוא מלא רוך, שהוא אוהב לשתף בו את הסביבה. במיוחד בסיטואציות אינטימיות.

מר ייאוש, למד עם השנים, שכשהוא מביע רוך גברי, בסופו של דבר הוא נעקץ. למשל, כהוא שיתף חבר קרוב באכזבה רומנטית שחווה. הוא סיפר מה הרגיש וכמה הוא מתגעגע לאותה דמות שדחתה אותו. החבר נהנה לשמוע את הפרטים העסיסיים של הסיפור.

דילוג לתוכן