איך להעז להתחיל פרק ב', ללא אבהות שניה?

זמן קריאה: 3 דקות

הסתיימה הפרשה, נגמר הפרק ומה עכשיו? יש כל כך הרבה אפשרויות בחוץ, כך מקובל לחשוב. בפועל, יציאה ממערכת יחסים, תוך עבודה קשה ומורכבת סביב טובת הילדים ופירוק שותפות כלכלית, היא אתגר אדיר.

בנייה של מערכת יחסים זוגית חדשה, היא משימה רגשית וגם כלכלית. מדובר בצומת דרכים, שחשוב בו לעצור, לעשות בדק בית, בשביל להגיע לתובנות מה אתה רוצה להקים. הורות שניה, היא לא דבר מובן מאליו. יחד עם זאת, קרוב לוודאי, שהשאלה תעלה, עם הכניסה לעולם ההיכרויות.

יש כל כך הרבה נורמות וערכים חברתיים, שמתערבבים להם, מול הניסיון לברר מה נכון לך וגם לילדים שלך. אם הגעת למסקנה, שאתה רוצה מערכת יחסים, בלי להביא ילדים נוספים לעולם, יש לשער שלא יהיה פשוט להתמודד עם ההחלטה.

מה היא הדרך לגבש החלטה שאהיה שלם איתה?

אנחנו פועלים ומושפעים מהמערכות החברתיות שאנחנו חיים בתוכן. לכן, קשה מאוד לפעמים, למצוא את הקול האישי. מסובך בלבטים שמתעוררים, להפריד בין "אני", לבין "הסביבה".

הכרעה אישית, אם להביא עוד ילדים לעולם, היא בסופו של דבר שלך. לכן, הדרך להגיע אליה, היא להתמקד בכלל ההיבטים האישיים והחברתיים. ההיבטים שחשובים לך וגם אלה שמגיעים מבחוץ ומתערבבים בהיבטים שלך.

אחד הכלים למצוא את התפיסות האישיות שלך, היא להיות רגיש עד כמה שאתה יכול, לתחושות ולאמונות שלך. "לפתוח את הלב" כלפי עצמך ביושר, בכנות ומבלי לעגל פינות. במילים אחרות, להתחבר לכל החלקים שלך, ברגישות ובעדינות כלפי עצמך.

האמת שלך, כשהיא תצא לאור, היא הדרך לגבש את ההחלטה. החשיבות לכך היא, שההכרעה תהיה הבסיס לעתיד שתבנה. ההכרעה תאפשר לך שליטה על ההווה ועל העתיד, בתחושה שאתה שלם עם עצמך. כך, תוכל גם להוביל את עצמך בהתאם להכרעה וגם לקחת אחריות ובעלות עליה.

איך למצוא אהבה, שתקבל אותי כמו שאני?

כניסה למערכת יחסים זוגית משמעותית לאחר גירושים, דורשת המון אנרגיה רגשית. אתה כבר עתיר ניסיון ממערכות היחסים הזוגיות שהיו לך עד עכשיו. יש לך ניסיון, אבל חשוב לשים לב אם יש דפוסים שמפריעים לך, שחוזרים על עצמם במערכות היחסים.

למצוא זוגיות שתתאים לך, דורשת השקעה רגשית, מעשית וגם כלכלית. חשוב להגיע לעולם ההיכרויות, אחרי לקיחת פסק זמן מסוים להתארגן ולאסוף את עצמך, כך שתרגיש שאתה אדם עם ערך עצמי גבוה ומגובש.

אני מדגיש את החשיבות של הכרה בערך ובאיכויות של עצמך, מאחר והיא גם "תעודת הזהות הרגשית", איתה אתה מגיע לעלם ההיכרויות. הכוונה היא לא ליהירות, נהפוך הוא. הכוונה היא להגיע ממקום צנוע, שיודע ומכיר ביתרונות וגם בחסרונות שלך.

יוזמה של היכרות ושל אינטראקציה, היא חשובה וגם מתגמלת. בשלב של החיים בו אתה צריך להחזיק עבודה, משפחה בשני חלקים והורות שתלויה בזמני שהות, לא נשארת הרבה אנרגיה רגשית להיכרויות.

טבעי לרצות להרפות, בימים שהילדים לא בבית ופשוט לנוח. מובן, שהעומס הרגשי הוא גבוה ואולי מתעצם, ככל שהזמן חולף ואתה נשאר בלי זוגיות. לכן, הימנעות ו/או פאסיביות הן צמד של התנהגויות טבעיות לעומס בשלב הזה של החיים.

יחד עם זאת, הן בעלות פוטנציאל הרסני, לרצון שלך להגשים יצירת מערכת יחסים זוגית שמתאימה לך. כדאי לך לקבל את הטבע שלהן להרים ראש, אבל… לא להיכנע. ליזום, לצאת ולהיפגש.

חשוב מצד אחד לא להיות שיפוטי, בחיפוש אחר מושא האהבה. מצד שני, הכרחי שתגלה בתוכך, מה הן התכונות ההכרחיות עבורך במערכת יחסים. אחד הכלים, הוא לבדוק מה חשוב לך לתת לצד השני. מה אתה יכול ומה היית רוצה לשפר, ב"נדוניה הרגשית" שלך ליחסים.

מקובל להתייחס למושא האהבה, כ"מוצר מדף" שיש לו תכונות אופי, מראה, מצב כלכלי ועוד. הניסיון שלי עם מטופלים הראה, שחיבור עמוק נוצר כשאדם לומד מי הוא ובעיקר מה "מוצר המדף" שמייצג אותו.

במילים אחרות, ככל שתכיר את עצמך לעומק, כך תוכל להתמקד מה חשוב לך אצל מושא האהבה. היכרות מעמיקה על העולם הרגשי וגם עם העולם הערכי והמוסרי שלך, תעזור לך בתוך סיטואציות בזמן אמת.

ככל שתצליח במהלך מפגש להרגיש מה אתה יכול לתת ובאילו דרכים, כך התמונה של המפגש תהיה ברורה יותר. בנוסף, סקרנות לחוויה הרגשית שמתעוררת בך, תוכל לחדד את התמונה עוד יותר. כך, תוכל לבחור להתנסות, "להתלכלך" ובסופו של דבר, להרגיש מתי אתה מרגיש שזו הבחירה הנכונה.

דילוג לתוכן