להתחתן או לא להתחתן, זו השאלה

זמן קריאה: 3 דקות

הזוגיות נחווית לא יציבה ומבלבלת? החלטת להתחתן ונשארת עם הבלבול?

מוכרת לך התחושה של הניצחון על המערכת? יצאתי ממעגל החיפושים, התאהבתי, התקדמתי לאהבה והצלחתי להקים זוגיות. אפשר להסתכל על השאר שנותרו לבד, בסצינה של החיפוש, ההתלהבות, האכזבה, הדחייה ושוב להישאר לבד. אני כבר לא שם, אני מעבר לגשר. אני בארץ האהבות המושלמות. כמו עליזה בארץ הפלאות, פתאום התעוררתי וגיליתי מריבות, שתיקות, דחייה, תסכול, חוסר אונים.

כל הרגשות האלה, לא היו חלק מהתכנית. אלו רגשות ששייכים לעולם הדייטים, לעולם שמאסתי בו והשארתי הרחק מאחורי הגשר. הרי אני בארץ האהבות המושלמות. כל כך השקעתי בקשר. השקעתי בוויתור על השטויות הקטנות שלי. עשיתי דברים שמעולם לא העזתי בגלל ש… ולמרות ש… קיבלתי את הקשרים המוזרים שהם חלק מהעולם שהכנסתי לחיי, פירגנתי בענק למקלחות הארוכות. יצאתי מגדרי ללכת לסרטים המשעממים שסיפקו נחת. כן, גם הלכתי למסע במדבר וישנתי באוהל. היה שווה, לא?

נשבר החלום, האם יש לי כוחות להתמודד עם המציאות?

נכון, הייתה לי פנטזיה מה זו זוגיות. "ארץ האהבות" שהיא כולה פרגון, אהבה, שמחה, ריגוש, סקס מדהים, משפחה מפרגנת ומגניבה וחברים משותפים. נסיעות מדהימות עם שקיעות וארוחות רומנטיות. דירה מעוצבת בטעם שלנו ואולי גם חיית מחמד.

בפועל, גיליתי שזוגיות היא מסע קשה ומפרך. שהבחירה הייתה "קלה על ההדק", כי כנראה לא הכרתי לעומק את מי שבחרתי. אולי ההתנסויות שהיו בעבר היו פחות מחייבות ולכן לא חששתי? אולי כשהחתונה היא אפשרות מעשית, מתעורר בי פחד בגלל שבעצם יש המון קשיים בזוגיות. ישנן מריבות עם עלבונות מרים. ישנן שתיקות בלתי נסבלות. בעצם יש בינינו כזה פער וכזה מרחק, שמשאירים אותי בבלבול אין סופי. איך אצליח להחליט ואיך אוכל להתחייב מתוך הפגיעות שלי?

טיפול זוגי או טיפול אישי לקראת החלטה על חתונה

החלטה על חתונה או על מיסוד היחסים כידועים בציבור, היא למעשה הכרעה על הבחירה בבן/בת הזוג והכרעה על רצון לבנות חיים משותפים לטווח ארוך. כל אדם מגיע למערכת יחסים עם סל של אמונות, תפיסות, השקפות עולם, ערכים ומורשת משפחתית וחברתית. לא פשוט בכלל להגיע להסכמות על ערכים, על עמדות ועל אמונות. זוגיות, במהותה, דורשת עריכת פשרות על בסיס קבוע ובחינת היחסים מחדש. יחד עם זאת, אין סתירה בין מחויבות, לבין התאמת הזוגיות למעגל החיים המשתנה.

אם הזוגיות נחווית בשלב ההכרעה בין השאר פוגענית, מטלטלת ומערערת, טיפול זוגי או אישי יכול לתת לך הזדמנות לשאול את השאלות הקשות. לשאול את עצמך ואת בן/בת הזוג שלך. מניסיוני, ההתמודדות עם מיסוד היחסים, מעלה לרוב את הקשיים לפני השטח. אם עד צומת זה, אפשר היה לעגל פינות ולא לדבר על סוגיות מהותיות, צומת מיסוד היחסים מכריח להתעמת עם סוגיות. למשל ילדים, חשבון משותף כן או לא, יחסים מונוגמיים או פתוחים, הצבת קווים אדומים סביב קללות או אמירות אחרות ועוד.

טיפול זוגי, יכול לתת תמונה בהירה, בזמן אמת בנוכחות שני בני הזוג. זהו תהליך המאפשר לקיים עבודה קשה על ערכי היסוד האישיים, הנמצאים במחלוקת. זהו תהליך המאפשר הכרות עמוקה ואינטימית, מאחר ובטיפול אני עוזר לכם להגיד את האמת, תוך יצירת כללים בה היא לא תהיה כלי לפגיעה. פגשתי זוגות, שהטיפול הזוגי עזר להם להכיר את הפערים ולמצוא מכנים משותפים. כתוצאה מכך, נרגעה המערכת הזוגית וגם הופחתו הפגיעות והמריבות והם הצליחו להתקרב ולהתחייב מתוך מודעות ומתוך בחירה.

היו מצבים, בהם הטיפול הוציא לאור, שהפערים בין בני הזוג גדולים מידי. הסתבר, ששום פשרה לא הצליחה לגשר ביניהם. בסופו של דבר, בני הזוג נתנו את ברכת הדרך לפרידה, דבר שאיפשר לשניהם למצוא בן/בת זוג מתאימים. טיפול אישי הרבה פעמים הוא בחירה של אחד מבני הזוג שנמצא בלבטים אם להתחייב לקשר, או להיפרד.

לרוב, הפניה לטיפול אישי היא בגלל חוסר רצון של בן/בת הזוג להיכנס לטיפול זוגי. הטיפול האישי, מאפשר התבוננות אישית על המערכת הזוגית ומאפשרת יצירת דיאלוג עם בן/בת הזוג בבית. התוצאות יכולות להיות או להישאר ביחד, או להיפרד. בכל מקרה, ההחלטה היא אישית ומטרתה להביא לקחת אחריות על הבחירה ולשפר את איכות החיים של שני בני הזוג.

דילוג לתוכן