איך מתמודדים עם בגידה של בן זוג

זמן קריאה: 2 דקות

איך מתמודדים עם בגידה של בן או בת הזוג ?

אחת מהשאלות שאני נשאל הכי הרבה בקונטקסט של טיפול זוגי, ואף בעת ייעוץ וטיפול אחד על אחד, היא איך מתמודדים עם בגידה של בן זוג? גם מהצד השני של המשוואה, הצד הגברי, מועלים חששות לא פעם ואף נשאלות שאלות ישירות ועקיפות שעניינן התמודדות עם בגידה של אישה. למעשה, לשאלה המורכבת הזו שטורדת זוגות רבים יש כמה מישורים שיש להתייחס אליהם:

על מה מדובר ומה חומרת המצב

הפן הראשון של התמודדות עם בגידה הוא להבין על מה מדובר. האם במקרה חד פעמי, 'מעידה', או רומן ארוך? מה ההגדרה לבגידה, האם מדובר במערכת יחסים פיזית, וירטואלית בלבד, רגשית? החשיבות של השאלות האלה היא פחות לקבוע את חומרת הבגידה או לשפוט את מי שהפרו את כללי מערכת היחסים, כמו להתבונן בכנות באופי הקשר החיצוני כדי לאבחן דרכו את הרקע לבגידה ולהבין את הנסיבות

אין אנו 'בונים תיק' או תולים את האשם באחד מבני הזוג באופן אבסולוטי, אלא מנסים להבין יחד ובלי שיפוט את הנתיב שהובילה לשבר זה במערכת היחסים. ישנן מערכות יחסים יציבות יחסית, אשר מעורערות בגלל הבגידה, וישנם זוגות אשר אינם מסוגלים להתאושש מהמשבר, אך ברוב המקרים בגידה היא סימפטום ולא הגורם של מערכת יחסים חולה, והדרך חזרה ממנה אל קשר חזק ובריא קשה אך אפשרית.

דרכי ההתמודדות ואיך טיפול זוגי יעזור

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בגידה, היא באמצעות טיפול זוגי. התהליך מאפשר לשני בני הזוג להעלות את השאלות, ההתלבטויות והצרכים שלא נענים בסביבה בטוחה כך שבמקום להעמיק את הקרע, נלמד לגעת בעדינות ולטפל בשורש הבעיה. מניסיוני, כל זוגיות שונה וכל אדם הוא שונה, כך שיש לך מקום להתלבט לגבי ולבטא כל דבר. אם החשש הגדול ביותר הוא שהטיפול יוביל בסופו של דבר לפרידה, אמנם כשנכנסים לטיפול אין לדעת לאן הוא  יוביל, אך הסיכוי לפרידה גבוה משמעותית אצל זוגות אשר לא נעזרים בטיפול מקצועי כדי לנסות ולאחות את הקשר.

בתהליך הטיפולי ניצור מקום עבור הצרכים של בני הזוג- נבין אם יש מקום לתקן, או האם היפרדות היא הדבר הטוב ביותר נדבר על רגשות שהתעוררו לפני ובעקבות הבגידה, וניצור מתווה דרך לתקשורת בריאה יותר בעתיד, כזו אשר תאפשר בנייה איטית והדרגתית של אמון וחיזוק ושיפור הקשר. חולי וכאב בקשר לא נעלמים ללא טיפול

דילוג לתוכן